Facebook замрази идеята да позволи на разработчиците на приложения да получават достъп до телефонните номера и адресите на потребителите поради изразените критики към новината, пише интернет сайтът mashable.com.

Докато не бъдат въведени промени, с които потребителите да бъдат по-информирани за своите решения дали искат тяхната информация да се споделя или не, тази възможност ще бъде деактивирана, съобщава "Дневник".

Проблемът с новата опция е, че потребителите трябва да дадат достъп до личната си информация преди инсталирането на дадено приложения и докато не направят това, те не знаят какво представлява то. Също така в предупредителния прозорец, в който се описва какви данни споделят абонатите на сайта, не е посочено достатъчно отчетливо, че сред тях се включват и телефонните номера и адресите им.

Допълнително при изследване на "Уолстрийт джърнъл" от ноември се оказа, че повечето приложения изпращат получените данни освен на разработчиците си, но и към трети страни, в повечето случаи рекламни компании.

"В петък обявихме, че ще увеличим обема на информация, която ще може да се споделя с външни стайтове и приложения, като вече ще обхващаме телефоните номера и адресите на потребителите", пише представителят на Facebook Дъглас Пърди. "През почивните дни ние събрахме доста полезна обратна връзка, която ни съветва да направим предупрежденията, в които се посочва какви данни се споделят, по-ясни и забележими за потребителите, когато се иска от тях да споделят подобна лична информация."

Той допълни, че в момента се работи по разработването на тези промени и че за момента тази функция ще бъде изключена.